חברת דה-לוריאן (DeLorean) השיקה מערכת רישום מבוססת בלוקצ'יין ושוק NFT ייעודי עבור הרכב החשמלי החדש שלה, ובכך מציגה גישה חדשנית המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין להזמנה ומכירה מחדש של מכוניות.
לפי הודעת החברה, אוסף ה-NFT שלה, הנקרא 'Build Slot NFT', יעניק למחזיקים גישה מועדפת לרכישת הרכב החשמלי החדש של דה-לוריאן, ה-Alpha 5 EV. דגם זה הוא הרכב הראשון שהחברה מייצרת מזה למעלה מ-40 שנה, בהשראת 'מכונת הזמן' האיקונית מהסרט 'בחזרה לעתיד'.
החברה יצרה שוק בלעדי למחזיקי ה-NFT שלה, בו משתמשים יכולים לקנות או לסחור ב-NFT באמצעות הסטייבלקוין USDC על רשת הבלוקצ'יין Sui ויוכלו לקבל תגמולים שונים.
דה-לוריאן מציינת כי ההיסטוריה ונתוני הביצועים של כל רכב יתועדו על הבלוקצ'יין באמצעות פרוטוקול FLUX, כולל נתונים חיוניים כמו בריאות הסוללה, רשומות תחזוקה, היסטוריית תאונות וקריאות מד מרחק מאומתות. נתונים מפורטים אלה יקלו על חובבי רכב להציע הצעות או למכור מחדש כלי רכב בשוק המשני, כך לפי החברה.
"מאז הופעתה של דה-לוריאן בשנות ה-80, המותג עמד כסמל לחזון, מרד וחדשנות עתידנית", אמר קמרון וין, מנהל המותג הראשי בדה-לוריאן. "באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין, אנו קובעים סטנדרט חדש לתעשיית הרכב", הוסיף וין.
מערכת ההזמנות מבוססת ה-NFT וטוקניזציה של רכב חשמלי מסמנות את העניין של דה-לוריאן בנכסים דיגיטליים. החברה היא גם יצרנית הרכב הראשונה שמציגה טוקן שירות, הטוקן DeLorean ($DMC).
NFT הופכים לדרכונים דיגיטליים למוצרי יוקרה, ומקשרים להטבות מלאות במחזור החיים כגון הזמנה, תחזוקה, מכירה מחדש ושירותי חברות. באמצעות טוקניזציה של מוצרי יוקרה באמצעות NFT, מותגים יכולים לשפר את המשיכה הטכנולוגית שלהם תוך חיזוק תחושת הנדירות וערך הקהילה.
מותג האופנה העולמי לואי ויטון נכנס לתחום ה-NFT ב-2023, ומציע למחזיקי NFT גישה בלעדית למוצרים מסוימים כמו תיבה מיני דיגיטלית בשווי 6,400 דולר, תיק בשווי 9,000 דולר וז'קט וארסיטי בשווי כ-8,400 דולר.
קבוצת LVMH השיקה את פלטפורמת הבלוקצ'יין AURA, בה פריטי יוקרה מיוצגים כ-NFT ייחודיים המכילים מידע כגון מקור חומרי הגלם, תאריך ייצור והיסטוריית תחזוקה.
חדשות, ניתוחים, והצעות מגוונת ישירות לתיבת האימייל שלכם!